TCS
TCS, oftewel Transporters’ Choice Services, is een uitzendbureau dat zich specifiek richt op de transportbranche in Nederland. Hun missie is helder: zoveel mogelijk chauffeurs werven om te voorzien in de groeiende behoeften van de transportsector. Benieuwd hoe wij dit doel hebben bereikt? Lees dan verder.
Branche
- Transport en recruitment
Online Marketing strategie - TCS
Benieuwd naar welke marketingkanalen we inzetten en hoe dit TCS helpt om te groeien? Lees hieronder verder.
De uitdaging
TCS kampte met een tekort aan chauffeurs in Nederland en de uitdaging om gekwalificeerd personeel aan te trekken. Ze wilden zoveel mogelijk chauffeurs werven voor de groeiende transportsector. De vraag was hoe ze de juiste doelgroep konden bereiken, hun interesse wekken en hen stimuleren om te solliciteren.
Onze aanpak
Om de doelstellingen van TCS te behalen, ontwikkelden we een doelgerichte strategie om chauffeurs uit heel Europa aan te trekken. Dit begon met een full funnel strategie via social media advertenties. Geautomatiseerde e-mails en WhatsApp-berichten hielden de interesse vast en moedigden sollicitaties aan.
Het resultaat
Onze samenwerking leverde indrukwekkende resultaten voor TCS op: 175+ nieuwe sollicitanten per maand, 10 miljoen vacatureweergaven en 200 duizend klikken op vacatures. Deze strategieën verbeterden de zichtbaarheid van TCS en trokken meer potentiële chauffeurs aan, wat leidde tot een aanzienlijke toename van gekwalificeerd personeel.
175+
nieuwe sollicitanten per maand1.000.000+
weergaven van vacatures200.000+
klikken op vacaturesSocial Ads
Met social media advertenties kun je je precies richten op een zelfgekozen doelgroep, op basis van bijvoorbeeld interesses en demografische kenmerken. We hebben ook zorgvuldig gekozen voor visueel aantrekkelijke advertenties, zoals foto's en video's, om de aandacht van de juiste doelgroep aan te trekken. Dit was erg belangrijk om potentiële chauffeurs aan te moedigen om te solliciteren. We moedigen potentiële kandidaten via social media aan om op een eenvoudige manier te solliciteren, bijvoorbeeld via e-mail of WhatsApp.
Strategisch advies
Met social media advertenties kun je je precies richten op een zelfgekozen doelgroep, op basis van bijvoorbeeld interesses en demografische kenmerken. We hebben ook zorgvuldig gekozen voor visueel aantrekkelijke advertenties, zoals foto's en video's, om de aandacht van de juiste doelgroep aan te trekken. Dit was erg belangrijk om potentiële chauffeurs aan te moedigen om te solliciteren. We moedigen potentiële kandidaten via social media aan om op een eenvoudige manier te solliciteren, bijvoorbeeld via e-mail of WhatsApp.
Sabrina Smits
EigenaarOok interesse in een traject net zoals TCS, neem contact op voor een kennismaking!